مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

 در سال 1946 آقایان Masaru Ibuka و Akio Morita با یکدیگر و به همراه تیمی از کارمندان متعهد و نوگرا شروع به ساخت و راه اندازی (Tokyo Tsushin Kenkyujo" (Totsuko" یا همان "انستیتو پژوهش ارتباطات راه دور توکیو" نمودند. مقصود اصلی این کمپانی طراحی و ساخت محصولات جدیدی بود که همه مردم بتوانند ازآن ها استفاده کرده و منفعت ببرند.

 

این کمپانی تازه پا گرفته در زمان خود، چه در تلاش های اولیه برای خلق محصولاتی مانند پلوپز و چه درموفقیت های حاصل شده بعدی خود، مانند ساخت اولین دستگاه ضبط کننده مغناطیسی ژاپنی، همواره تولیداتی موفق و جدید را به بازار عرضه کرده است. کیفیت و نوع آوری در محصولات این کمپانی همیشه به گونه ای بوده که باعث شناسایی و تحسین آن در تمام دنیا شده است. بعضی از مهم ترین این تولیدات عبارتند از: اولین رادیوی ترانزیستوری ژاپنی در سال 1955 ، تلویزیون های رنگی ترینیترون در سال 1968 ، واکمن استریوی شخصی در سال 1979 ، دوربین ویدئویی هندی کم در سال 1989 ، پلی استیشن در سال 1994 ، دستگاه های ضبط دیسک های Blu-ray در سال 2003 و پلی استیشن 3 .

 

نام کمپانی یعنی کلمه "سونی" یا "Sony" از ترکیب دو کلمه "sonus" و "sonny" ساخته شده است. کلمه "sonus" در لاتین شبیه کلمات "sound" به معنی صدا و "sonic" به معنی صوتی می باشد. کلمه دیگر یعنی "sonny" به معنای پسر بچه می باشد. ترکیب آن ها در کلمه سونی گویای گروهی کوچک از جوانان است که انرژی و علاقه بسیاری برای ارایه تولیدات نامحدود و ایده های جدید دارند. با توجه به گسترش چشم انداز های جهانی در سال 1958 این کمپانی نام حقوقی " شرکت سونی" یا "Sony Corporation" برای خود انتخاب کرد. نام سونی در هر زبانی به راحتی قابل تلفظ کردن و خوانده شدن است.


ارسال در تاريخ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین