مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

 خیلی ازسؤالاتی که شما در امتحان های کلاسی با آن برخورد می کنید، براساس مطالبی است که معلم شما در کلاس به صورت شفاهی بیان کرده است. بنابراین شما باید جزوه کلاسی تان را آن قدر دقیق و کامل بنویسید که مهم ترین مطالب ارائه شده توسط معلم تان را در بربگیرد. این کار سختی است چرا که معلمان شما می توانند سریع تر ازآن چه که شما می نویسید، صحبت کنند.

خیلی خوب بود اگرمعلمان شما آن قدر آهسته صحبت می کردند که شما می توانستید همزمان که درحال نوشتن هستید، مطالبی را که آنها می گویند یاد بگیرید.اما این واقع گرایانه نیست.این به شما بستگی دارد که سریع تر یادداشت کنید.یکی ازراه های انجام این کارنوشتن مخفف کلمات است.مخفف فرم کوتاه شده ی یک کلمه است که درهنگام نوشتن استفاده می شود و نشان دهنده ی کلمه کامل است.شما باید بتوانید کلمه ی کامل را ازروی کلمه ی مخفف آن تشخیص دهید. خیلی ازکلمات مخفف های رایجی دارند. مثلاً درفیزیک به جای Kilogram از kg استفاده می کنیم یا در انگلیسی و دردیکشنری ها به جای Something ازsth استفاده می شود.

شما خودتان هم می توانید برای هرکلمه ای مخفف مورد نظرتان را بسازید. در ادامه ۳ راه برای این کار پیشنهاد می کنیم :

 

۱- قسمت ابتدایی یک کلمه ی طولانی را بنویسید: مثلاً به مثال های زیر توجه کنید.

 

به جای Sepavate از sep استفاده کنید.

مثل دیکشنری به جای adjective از adj استفاده کنید.

به جای hippopotamus از hippo استفاده کنید.

به جای معادله دیفرانسیل خطی مرتبه یک بر حسب y متغیرx از خ م ا ب y م x استفاده کنید.

و مثال هایی ازاین دست .

 

۲- درهنگام نوشتن یک کلمه ازنوشتن مصوت ها صرف نظرکنید.درزیر مثال هایی آمده است که درآنها با حذف مصوت ها،مخفف ساخته شده است.

به جای school می نویسیم schl

به جای clean می نویسیم cln و مثال هایی ازاین قبیل.

 

۳- برای لغاتی که فقط یک بخش دارند، اولین و آخرین حرف کلمه را بنویسید.به این مثال ها توجه کنید.

 

به جای heart ( به معنی قلب ) بنویسید ht

به جای hight بنویسید ht و مثال هایی شبیه آن.

اگرمی توانید ازمخفف های رایج به کلمات اصلی پی ببرید،ازهمان مخفف های رایج استفاده کنید.برای دیگرکلمات با استفاده از آن ۳ راهی که همین الان یاد گرفتید،مخفف ها را بسازید.ازراهی استفاده کنید که بهترین تناسب را بین لغت و مخفف آن برقرارمی کند.سعی نکنید هرکلمه ای را که در جزوه تان می نویسید مخفف کنید.لغاتی را مخفف کنید که مهم هستند و سریعاً از مخفف شان می توانید آنها را تشخیص دهید.

یادتان باشد : شما باید بتوانید کلمه ی کامل را از مخفف آن تشخیص دهید.

آشنایی با موضوعی که کلمه را در آن استفاده می کنید و می نویسید به شما کمک می کند که بتوانید کلمه کامل را از روی مخفف آن تشخیص دهید. استفاده از مخفف ها به شما کمک می کند تا جزوه نویسی خوب خود را سریعترانجام دهید.

داشتن جزوه خوب به شما کمک می کند که در امتحان ها عملکرد بهتری داشته باشید.


ارسال در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین