مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

 وقتی شما امتحان می دهید، شما به اثبات توانایی تان در درک مطالب درسی یا اجرای کارهای خاص می پردازید. امتحان دادن به صورت موفق از بی احتیاطی جلوگیری می کند.

اگر شما در منصفانه بودن امتحانات خود شک دارید یا در توانایی امتحانات خود برای اندازه گیری عملکردتان شک دارید، لطفاً به قسمت مشاوره تحصیلی مدرسه تان مراجعه کنید.

در ادامه این راهکارها به شما کمک می کند که از خطاهای از روی بی احتیاطی پرهیز کنید.

 

آماده شدن :

۱- به تحلیل امتحان مشابهی که در گذشته داشته اید، بپردازید. امتحانات قبلی و نمونه سؤالات امتحانی را به خصوص زمانی که برای امتحان پایانی مطالعه می کنید، مرور کنید. هر امتحان شما را برای بعدی آماده می کند. هر چقدر بیشتر امتحان دهید، بهتر می توانید راهبردهای امتحان دادن تان را اعمال کنید.

۲- زود به جلسه امتحان ها بروید:

قبل از یک امتحان چیزهایی که برای امتحان نیاز دارید و اجازه دارید با خود داشته باشید را لیست کنید. (خودکار، مداد، ماشین حساب، ساعت مچی، دیکشنری و غیره). آمادگی خوب به شما کمک می کند که بر روی کاری که دارید، به خوبی متمرکز شوید.

۳- راحت اما هشیار باشید:

جای خوبی در کلاس (برای امتحان) انتخاب کنید و مطمئن شوید که فضای کافی برای کار دارید. روی صندلی خود با حالت راحت بنشینید ولی روی صندلی غش نکنید.

۴- مطمئن و راحت بمانید:

حالت خوبی داشته باشید. به خودتان یادآوری کنید که شما خوب آماده شده اید و عملکرد خوبی خواهید داشت. اگر دیدید مضطرب هستید، چندین نفس عمیق و آرام بکشید تا احساس راحتی کنید.

قبل از ورود به کلاس یا محل امتحان در مورد امتحان با دیگر دانش آموزان در باره امتحان صحبت نکنید. اضطراب آنها می تواند به شما هم سرایت کند.

 

امتحان دادن :

۱- صورت سؤال ها را دقیق بخوانید، ممکن است صورت سؤال واضح باشد، اما این کار از بروز اشتباهات سهوی جلوگیری می کند.

۲- اگر زمان هست، سریعاً یک نگاه به کل امتحان برای مرور بکنید.

به نام های کلیدی توجه کنید و یک سری نکات را به صورت خلاصه و سریع یاداشت کنید. اگر می توانید توضیحاتی که به ذهن تان می رسد در برگه امتحان بنویسید. بپرسید که آیا اجازه چنین کاری دارید یا نه.

۳- با یک ترتیب استراتژیک به پاسخ به سؤالات بپردازید:

الف- اول سؤالات آسان را پاسخ دهید. برای این که اعتماد به نفس پیدا کنید، نمره بگیرید و از لحاظ فکری خود را به سمت گنجینه لغات، مفاهیم و مطالعات تان هدایت کنید. این کار همچنین می تواند به شما کمک کند که با سؤالات سخت تر، پیوستگی بیشتری داشته باشید.

ب- سپس به سؤالات سخت یا آنهایی که بیشترین نمره را دارند بپردازید. در امتحانات چندگزینه ای جواب هایی را که می دانید غلط هستند، یا به احتمال زیاد غلط هستند، به نظر نمی آیند که متناسب باشند یا دوگزینه آن قدر شبیه هستند که هر دو غلط هستند، را حذف کنید. در امتحانات تشریحی به طور کلی جواب را طرح ریزی کنید و نکات مورد نظرتان را ترتیب بندی کنید.

۴- مرور کنید: از این که بخواهید به محض تکمیل کردن همه ی موارد سریعا بلند شوید، خودداری کنید. امتحان تان را مرور کنید تا مطمئن شوید که:

همه سؤالات را جواب داده اید.

گزینه ها را اشتباه نزده اید

دچار اشتباهات جزئی نشده اید

اشتباهات گرامری، املایی، علامت گذاری و غیره را تصحیح کنید.

اگر اشتباه کرده اید یا یک سؤال را بد خوانده یا تعبیر کرده اید یا اطلاعاتی در هر جای دیگر از امتحان یافتید که نشان می دهد انتخاب اولیه شما غلط است، پاسخ سؤال ها را عوض کنید.

پس از امتحان راهبردهای مطالعه ای را تعیین کنید و به کار برید که بهترین نتیجه را برای شما دارند.

قسمت آمادگی برای امتحان تان را مرور کنید و تشخیص دهید که کدام عادات برای شما خوب جواب داده و آنهایی را که خوب جواب نداده اند، جایگزین کنید.


ارسال در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین