مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

 کليدهاي ميان‏بر، کليدهايي هستند که در محيط ويندوز و يا نرم افزارهاي تحت آن، باعث تسريع در انجام عمليات مختلف مي‏شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بي‏نياز مي‏کنند. خصوصياتي که اين کليدهاي ميان‏بر دارند اين است که بايستي هر يک از آن ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال بايد همواره به خاطر داشته باشيد که کليدهاي ترکيبي Ctrl+C عمل کپي را انجام مي‏دهند و کليد Ctr+V عمل Paste را.

 

اما در نرم‏افزارهاي آفيس 2007 و همچنين 2010، نظير Word يا Excel، قابليتي بسيار جالب و کاربردي قرار گرفته است که باعث مي‏شود بدون به خاطر سپردن اين کليدهاي ترکيبي، بدون نياز به ماوس و تنها به وسيله کيبورد، هر کاري که لازم است انجام دهيد. اين قابليت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسيار افزايش مي‏دهد.

 

بدين منظور:

 

يکي از نرم‏افزارهاي آفيس نظير Word 2007 يا 2010 را اجرا کنيد.

 

حال کافي است کليد Alt را چند ثانيه نگه داريد و سپس رها کنيد.

 

خواهيد ديد که بر روي تمامي منوها و دکمه‏هاي بالاي صفحه، يک کاراکتر انگليسي نقش بسته است.

 

به عنوان مثال بر روي تب Insert، حرف N حک شده است. با فشردن کليد N از روي کيبورد مستقيماً به اين تب خواهيد رفت و به محتويات آن دسترسي خواهيد داشت. بر روي محتويات آن نيز حرف جديدي نقش بسته است که با فشردن آن، عمل مربوط به آن انجام مي‏شود.

 

فرض کنيد ما قصد داريم بدون استفاده از ماوس، يک فايل را ذخيره کنيم. براي اين کار کافي است ابتدا Alt را چند لحظه بگيريم و رها کنيم. سپس مطابق آن چه خود برنامه به ما مي‏گويد ابتدا کليد F و سپس S را فشار دهيم.

 

دقت کنيد در صورت هر گونه کليک به وسيله ماوس، برنامه از حالت Key Tips خارج مي‏شود.


ارسال در تاريخ چهار شنبه 12 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین