مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

 ايا تاكنون برايتان پيش آمده كه بخواهيد چند نرم‌افزار باز شده را با هم ببنديد؟ نرم‌افزارهاي رايگان زيادي براي اين‌کار وجود دارند، اما از آنجا که هيچ‌کس از افزودن يک نرم‌افزار خوشش نمي‌آيد، ترفند اين شماره را به اين موضوع اختصاص داديم تا آستين‌ها را بالا زده و خودمان چنين چيزي بسازيم:
کاري که مي‌خواهيم انجام دهيم، استفاده از دستور taskkill و چندين آرگومان خاص است که مشخص مي‌کند هر چيزي جز Explorer بايد حذف شود، اما مي‌توانيد اين اسکريپت را به‌هرچيزي که تمايل داريد تغيير دهيد.
نخستين کار، باز کردن کامندپرامت و وارد کردن دستور /?taskkill است تا بتوانيد با شکل کلي دستور آشنا شويد. ما در اين ترفند از يکي‌دو عملگر استفاده خواهيم کرد:
F/ اين عملگر نرم‌افزار را به‌زور مي‌بندد (اين مساله انتخابي است، در نظر داشته باشيد که بستن زورکي ممکن است باعث از بين رفتن اطلاعات شود).
FI/ اين عملگر از فيلتر استفاده مي‌کند و در واقع، جادوي کار نيز همين‌جاست. دستور فيلتر مجموعه‌اي از آرگومان‌ها را دريافت مي‌کند که مي‌توانيد در بخش کمک آنها را بخوانيد.
براي شروع، بياييد فرض کنيم که مي‌خواهيم تمام نرم‌افزارهايي که توسط شناسه کاربري جاري توليد شده است را ببنديم، کافي است از دستوري مشابه زير استفاده کنيم که شناسه کاربر در آن برابر با click است.

 

taskkill /F /FI «USERNAME eq click»
اين مساله باعث مي‌شود explorer.exe و dwm.exe نيز بسته شوند، بنابراين تمام صفحه از بين مي‌رود و منوي استارت به‌طور کامل ناپديد مي‌شود، پس اين دستور خيلي مطابق ميل نيست. 
خوشبختانه مي‌شود چندين مورد از آرگومان FI/ را کنار هم قرار داد تا اين مشکل را حل کرد. براي حل اين مشکل از دستور زير استفاده مي‌کنيم: 
taskkill /F /FI «USERNAME eq geek» /FI «IMAGENAME ne explorer.exe» /FI «IMAGENAME ne dwm.exe»
بنابراين اين دستور را مي‌توان هر چه بيشتر سفارشي کرد. همه چيز به‌خودتان بستگي دارد.
حالا که اين دستور را توليد کرديم، کافي است آن را به يک ميانبر متصل کنيم. روي فضاي خالي دسکتاپ کليک راست کنيد و سپس اين دستور را در بخش location وارد کنيد. حالا مي‌توانيد يک آيکن را هم به آن اختصاص دهيد (که پيشنهاد ما قارچ بمب اتمي است!) و بعد با يک دبل‌کليک ساده مي‌توانيد همه برنامه‌ها را ببنديد. 


ارسال در تاريخ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, توسط ارمین