مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

● رنگ سفید خالی هرگز!

اول از همه نگاه دقیقی به فضایی که در دست دارید بیندازید و بدون تعارف ببینید کجاها را خراب کرده اید. شما باید دقیقا بدانید دکوراسیون منزل تان چه مشکلی دارد تا بتوانید آن را برطرف کنید. برای مثال دکوراسیون این اتاق پذیرایی چند مشکل اساسی دارد؛ نخستین مشکل رنگ مرده دیوارهاست. سفید، خنثی ترین رنگ برای دیوارهاست و موجب سردی فضا می شود. به خصوص اگر هیچ تزئینی روی آن به کار نرفته باشد. مشکل بعد تناسب نداشتن وسایل با هم است. یک مبل راحتی بزرگ مشکی رنگ بدترین چیز برای هماهنگی با یک میز چوبی نیمه رسمی است. به ویژه اگر یک آباژور بد رنگ را کنار آن ها بگذارید.

● بهتر نگاه کنید

باید قابلیت های فضای خود را بشناسید. یک فضای بزرگ با نور خوب، می تواند با یک دکوراسیون بی سلیقه، کوچک و تاریک به نظر برسد. برای مثال با این دکوراسیون نامناسب، از بزرگی این فضا هیچ استفاده ای نشده است. مبلمان و تلویزیون در بدترین جای موجود قرار گرفته اند و میز وسط با تمام وسایل نامتناسب است. سیم هایی که در پشت تلویزیون رها شده اند، منظره زشتی به خانه داده اند و پوشاندن شومینه، زیبایی طبیعی آن را از بین برده است و همچنین مبل سفید رنگ کنار دیوارهای سفید واقعا بد منظره است.

● آینه روبروی پنجره باشد

استفاده از یک آینه روی دیوار می تواند چند تاثیر خوب روی فضا داشته باشد. آینه می تواند فضا را بزرگ تر و روشن تر نشان دهد. موقع نصب آینه به دیوار به چیزی که منعکس می کند دقت کنید. تا جایی که ممکن است سعی کنید آینه مقابل یک دیوار سفید نباشد. اگر بتوانید آینه را به شکلی نصب کنید که پنجره را منعکس کند، تاثیر آن در فضا به حداکثر خواهد رسید. اگر در توان تان هست سعی کنید سفیدی دیوارها را بپوشانید. یا آن ها را رنگ یا کاغذ دیواری کنید. باز هم اگر سخت تان است می توانید از تابلوهای خاص استفاده کنید. این نمونه رنگ آبی آسمان را به یاد می آورد و ترکیب خوبی با رنگ کوسن و گل های روی میز ایجاد می کند.

● شروع به اضافه کردن کنید

برای ایجاد تغییر در فضا از وسایل ساده و ارزان استفاده کنید. مثلا به جای آوردن یک بوفه چوبی که چند میلیون برای شما خرج برمی دارد، می توانید یک قفسه ساده چوب و فلز را به دیوار بزنید. این قفسه ها هم جای زیادی نمی گیرند و فضای شما را تنگ نخواهند کرد و هم هزینه ای ندارند و می توانید هر وقت خواستید آن ها را عوضش کنید. روی قفسه را با وسایل زیبای دکوری پر کنید. سعی کنید این وسایل رنگی باشند تا تاثیر سفیدی دیوارها را کم کنند. هر چه این وسایل متفاوت تر باشند، تاثیر بهتری روی منزل شما خواهند گذاشت. برای رنگ دادن به مبل هم می توانید از کوسن های رنگی استفاده کنید.این کوسن ها را می توانید از جمعه بازار با قیمت بسیار مناسبی تهیه کنید. کوسن های رنگی حس گرما و بافت را به فضا خواهند داد و سادگی مبل را خواهند گرفت.

● میز را کادو کنید

یک تغییر ساده در میز، می تواند رنگ و طرح کلی منزل شما را عوض کند. برای این کار لازم نیست با صرف هزینه زیاد رومیزی بخرید؛ می توانید سطح چوبی روی میز را با یک کاغذ رنگی یا کاغذ کادوی خوشرنگ بپوشانید، حتی می توانید از پارچه استفاده کنید. مزیت استفاده از این روش این است که نیاز به دوخت ندارد. این کار برای میزهای مستطیلی بهتر جواب می دهد. پارچه یا کاغذ را از هر طرف به اندازه ۵ سانتی متر اضافه ببرید. سپس لبه های کاغذ یا پارچه را با دقت بکشید و تا کرده و با منگنه یا نخ و سوزن محکم کنید. حالا می توانید یک شیشه روی میز بیندازید. با این کار برای مدتی از شر میز های تکراری راحت خواهید بود. علاوه بر این میزهای کهنه را هم می توانید با این روش نو کنید.

● متفاوت باشید

زیبایی همیشه با خلاقیت همراه است. از تغییرات عجیب نترسید. اگر کاری به ذهن تان می رسد، انجام دهید. خانه خودتان است! اگر بد شد می توانید آن را به راحتی عوض کنید، مثلا می توانید از میز زیر تلویزیون به عنوان یک تابلو استفاده کنید. برای این کار یک کاغذ دیواری با کاغذ طرح دار دیگر را به اندازه میز زیر تلویزیون و دیواره ها کنار آن برش بزنید. سپس کاغذ را به پشت دیواره های محکم کنید. برای این که لبه های بالا و پایین کاغذ به سمت داخل تا نخورد، می توانید از داخل با چسب نواری آن را به دیواره بالایی و پایینی میز محکم کنید.این کوسن ها را می توانید از جمعه بازار با قیمت بسیار مناسبی تهیه کنید. کوسن های رنگی حس گرما و بافت را به فضا خواهند داد و سادگی مبل را خواهند گرفت.

● نتیجه را ببینید

حتما باور نمی کنید که این خانه همان خانه قبلی است اما با همین تغییرات ساده، خانه بی حس قبلی تبدیل شده به یک فضای آرام بخش و شاد. تنها تغییری که کمی سخت و پر هزینه به نظر می رسد، رنگ کردن دیوارهاست اما با استفاده از فرچه های رولی شما به راحتی می توانید حتی خودتان دیوار منزل تان را رنگ کنید. یک قوطی رنگ و یک فرچه رولی کمتر از ۱۵ هزار تومان برای تان خرج برمی دارد. کافی است یکی، ۲ ساعت را برای رنگ کردن دیوار اختصاص دهید. یک روزنامه روی زمین پهن کنید و دست به کار شوید. نیم ساعت که از رنگ اول گذشت باز روی آن رنگ بزنید تا یکدست شود مطمئن باشید، از این کار لذت خواهید برد.

● وقتی دیگر نمی ترسید

حالا که با تغییرات کنار آمده اید، می توانید نمونه های دیگر را امتحان کنید. مثلا اگر قفسه شما در شیشه ای دارد، می توانید همان کاغذی را که برای پوشاندن زیرتلویزیونی استفاده کرده اید را به شیشه هم نصب کنید. این کار باعث می شود هارمونی خانه شما حفظ شود. برای این کار کاغذ ها را به اندازه شیشه قفسه ببرید و با چسب لاتکس روی شیشه نصب کنید. اگر لاتکس دم دست تان نیست، می توانید از چسب نواری هم استفاده کنید. لبه های کاغذ را با ظرافت و دقت زیاد روی شیشه محکم کنید. البته چسب نواری را فقط می توانید روی قفسه های کشویی نصب کنید چون از پشت منظره خوبی ندارد.


ارسال در تاريخ جمعه 12 اسفند 1390برچسب:, توسط ارمین