مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

• خیلی از افراد عادت به اخم دارند، هنگام تماشای تلویزیون، مطالعه، قرار گرفتن در نور آفتاب، یا بر عکس در مواقع کمبود نور اخم می کنند.

حتما آن دو خط موازی معروف بین ابروها را دیده اید. راهی که برای پیشگیری از این چین های عمودی دارید آن است که در روزهای آفتابی از عینک تیره استفاده کنید، در فضای کم نور مطالعه نکنید و موقع دیدن برنامه های تلویزیونی اخم نکنید. روش سنتی برای کسانی که حتی در خواب هم اخم می کنید استفاه از چسب نواری بین دو ابرو است.

• مصرف غذاهایی که آنتی اکسیدان دارند، مانند سبزیجات و ماهی ها از افتادگی پوست پیشگیری می کند. مصرف بلغور جو، ماهی سلمون و انواع سالاد کاهو و سبزیجات دیگر از کدر شدن پوست در مقابل نور آفتاب محافظت می کند.

• مصرف برخی نوشیدنی ها نیز در سلامتی یا آسیب دیدن پوست موثرند. کساتی که زیاد چای یا قهوه می نوشند دچار تکرر ادرار می شوند و بهمین جهت پوست آنها رطوبت زیادی را از دست داده و چروک می شود. بهتر است روزانه ۳ نوبت چای یا قهوه و ۸ نوبت آب بنوشید.

• هرچند خنده نشانه ای از شادی است و درست است که رضایت درونی تا حد زیادی به شفافیت پوست شما کمک می کند اما بد نیست بدانید خنده های شدید باعث ایجاد چروک های عمیق در دو طرف لبها و اطراف چشمان شما می شود.

• از سوی دیگر گریه و ناراحتی هم پوست صورت را آویزان می کند. ناراحتی و گریه زیاد گونه ها را می اندازد و باعث ایجاد کیسه های زیر چشم و تیرگی آن می شود.

• سیگار نیز یکی از دلایل افتادگی و تیرگی پوست است. با هربار سیگار کشیدن ۹۰ دقیقه طول می کشد تا خون رسانی به حالت عادی برگردد. وقتی جریان خون در پوست صورت کم می شود ساخت کولاژن نیز کند انجام می گیرد و طبیعتا پوست پیرتر و افتاده تر و کدر تر می شود. از آن گدشته سیگار کشیدن فرم چهره را نیز عوض می کند اطلاح صورت سیگاری بخاطر حالتی است که صورت شما در اثر کام گرفتن از سیگار به خود می گیرد.شیارهای عمیق اطراف لب ها و فرو رفتگی گونه ها از آثار سیگار کشیدن است.

ورزش، با بالا بردن جریان خون پوست را شاداب و شفاف می کند. همچنین تعرقی که در پی ورزش ایجاد می شود سموم زیادی را دفع می کند که در زیبایی پوست بی تاثیر نیست. اکسیژن رسانی به پوست نیز به ساخت کولاژن و در نتیجه شادابی پوست کمک زیادی می کند. اما ورزش حرفه ای خصوصا ورزش های استقامتی پوست را خشک و پیر می کمند.

هم خواب و هم بیخوابی می توانند تاثیرات مخربی بر پوست داشته باشند. برای داشتن پوستی جوان در شبانه روز لازم است ۷ تا ۸ ساعت استراحت داشته باشید.اما بدانید که نوع خوابیدن در ایجاد چین و چروک های پوستی موثر است. خوابیدن به روی شکم پف صبحگاهی را زیاد می کند. همینطور قرار گرفتن صورت برای مدت طولانی در یک حالت خاص در خواب چین و چروک ایجاد می کند. سعی کنید عادت کنید که به پشت بخوابید و صورتتان را به بالش فشار ندهید.


ارسال در تاريخ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, توسط ارمین