مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

وقتی سخن از بازی های کامپیوتری به میان می آید،‌ اکثر مردم به فکر کنسول های بازی همچون پلی استیشن و اکس باکس می افتند. اما گیمرها و خوره های بازی به خوبی میدانند کنسول ها برایشان کافی نیست و  بهترین تجربه بازی را در کامپیوتر خواهند داشت. مشخص است گیمرهای بسیار حرفه ای حتما باید یک کامپیوتر میزی یا دسکتاپ را برای خرید انتخاب کنند،‌ چرا که توان پردازشی پردازنده های اصلی و گرافیکی تنها در دسکتاپ هاست که رخ مینماید!

اما بسیاری هستند که زیاد مسافرت میکنند (مانند دانشجوها) و یا کلا ترجیح میدهند به جای یک دسکتاپ حجیم،‌ پرمصرف و غیر قابل حمل و نقل،‌ دستگاهی بخرند که همه جا به خود برده و با آن آخرین نسخه های بازی های روز را اجرا کرده و تا ساعت ها سرگرم شوند. شکی نیست لپ تاپ های گیم باید سخت افزار بسیار قدرتمندی داشته باشند و طراحی آنها نیز به گونه ای باشد که بتواند این حجم توان سخت افزاری را تحمل کند. مشخص است همچنین دستگاهی قیمت بالایی نیز دارد. حداقل پردازنده برای یک لپ تاپ گیم پردازنده Core i5 است (مشخص است بهتر است چهار هسته ای های Core i7 باشد)، حداقل رم ۴ گیگ و بالاتر و حداقل پردازنده گرافیکی، ۵۴۰ انویدیا و یا ۶۶۵۰ ای ام دی است. (همانطور که عرض کردم این سخت افزار حداقل است، کمتر از آن برای اجرای بازیها دردسر خواهید داشت!).

 

اکنون نیز به تابستان و فصل سرگرمی ها نزدیک میشویم. از آنجایی که مطمینا تا تابستان پردازنده های جدید اینتل،‌ آیوی بریج،‌ از راه نخواهند رسید، اینجا بهترین لپ تاپ های مخصوص گیم که در بازار ایران موجود هستند را منتخب کرده ایم و سعی کرده ایم همه سلایق و نیاز ها را نیز پوشش دهیم. مسلم است هیچ گاه یک لیست کامل نیست، اما با توجه به بازار خاص ایران،  و ارزش ریال در برابر دلار، مجبوریم لیست را محدود کرده و از مدلهایی برگزینیم که در بازار وفور بیشتری دارند. 

نکته ی بسیار مهمی که باید خدمتتان عرض کنم:

توجه داشته باشید به جز چند مارک که توسط برخی شرکت ها به صورت انحصاری وارد کشور میشوند،‌ لپ تاپ های خاص و گران قیمت به علت تقاضای کم، در بازار معدود اند و اکثرا به صورت خرد وارد کشور میشوند. به همین دلیل، قیمت های این محصولات اصلا ثابت نیست و ممکن است از یک فروشگاه تا فروشگاه همسایه تا ۵۰۰ هزار تومان متفاوت باشد! لذا برای خرید همچنین دستگاهی بازار های اصلی را باید به خوبی بگردید چرا که تعداد فروشگاههایی که این محصولات را عرضه میکنند،‌ بسیار معدود هستند.

 

برویم سر اصل مطلب:

 

 

Asus G74SX

این هیولای بسیار دوست داشتنی،‌ از هر نقطه نظر در لپ تاپ های گیم سرآمد همه رقباست. طراحی منحصر به فرد،‌ سخت افزار فوق العاده قدرتمند، صفحه نمایش ۱۷ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ به همراه امکانات بسیار متنوع،‌ هر آنجه یک گیمر نیاز دارد را پاسخگوست. البته با توجه به وزن ۴۲۰۰ گرمی آن (۵ کیلو با آداپتور و کیف و …) برای حمل و نقل روزانه مناسب نیست. اما به نظر شخص خودم و با در نظر گرفتن همه جنبه ها،‌ این لپ تاپ بهترین انتخاب است.

*قیمت در بازار تهران: ۴ میلیون تومان


 

Asus G53SX

فرض میکنیم از دستگاه ۱۷ اینچی خوشتان نمی آید و یا برایتان بزرگ است. مشکلی نیست، برادر کوچکتر G74SX نیز با اندازه ۱۵ اینچی عرضه شده است که سخت افزاری نسبتا مشابه و طراحی همانندی با وی دارد. قیمت آن نیز بسیار بهتر است. البته قابل ذکر است هنگام خرید مراقب باشید Asus G53SX را انتخاب نکنید که سخت افزار قدیمی دارد (مانند سری ۴۰۰ انویدیا) چرا که در بازار بسیار به این مورد برخورد کردیم! البته از نقطه نظر وزنی با حدود ۴۰۰۰ گرم وزن، تفاوتی با G74SX ندارد، اما به هر حال کوچکتر و خوش دست تر است و برای حمل و نقل نیز مناسب تر است. مشخصات اصلی آن نیز شبیه G74SX است.

*قیمت در بازار تهران: ۳.۱-۳.۵ میلیون تومان

 

Alienware M14x

گیمرها، لپ تاپ های آلین ور را به خوبی میشناسند. برندی که شرکت دل آن را به زیرمجموعه خود درآورد تا سری گیم خود را با این نام تولید و عرضه کند. Alienware خانواده متنوع و شلوغی دارد، و M14x در میانه آنهاست. به نظر من در این خانواده M14x بهترین انتخاب است چرا که اندازه مناسب (۱۴ اینچ) و سخت افزار خوب را برای شما به ارمغان می آورد. اگر لپ تاپ نسبتا اندازه متوسط و نسبتا سبکی میخواهید که راحت تر آن را جا به جا کنید،‌ Alienware M14x انتخاب خوبی است.

*قیمت در بازار تهران: ۳.۳-۳.۶ میلیون تومان


 

MSI GT683

یا همان GT680 (با سخت افزار قدیمی تر). این لپ تاپ را بسیار راحت تر در بازار میتوانید پیدا کنید. طراحی آن خاص و فضایی گونه است،‌ اما مشکلاتی را نیز به همراه دارد. در عوض یک سایز استاندارد و متوسط ۱۵ اینچ را خواهید داشت که امکانات بسیار خوبی را نیز به همراه دارد. سخت افزار آن نیز در ایران تنوع بهتری داشته و در دو مدل متفاوت سخت افزار وارد کشور میشود.

*قیمت در بازار تهران: ۳ و ۳.۵ میلیون تومان.


 

Asus N55SF

 

لپ تاپ های قبلی که معرفی کردیم،‌ قیمت نسبتا بالایی دارند. اگر بودجه شما به آن اندازه نیست، Asus N55SF ( و حتی Asus N53SN) گزینه های خوبی هستند. صفحه کلید N55SF بسیار خوش دست تر و دارای گرافیک قوی تر و طراحی آن نیز بهتر است،‌ در عوض قیمت بالاتری نیز دارد. نکته قابل توجه تر در N55SF صدای بسیار قدرتمند و باکیفیت بلندگوهاست. به عنوان مثال اگر ندای وظیفه ۴ را بازی کنید، حس بودن در میدان جنگ را با N55SF

به راحتی احساس خواهید کرد.

 

*قیمت N55SF در بازار تهران: حدود ۱.۹-۲.۲ میلیون تومان

*قیمت N53SN در بازار تهران: حدود ۱.۶-۱.۹ میلیون تومان


 

Alienware M11x

فرض کنید دانشجوی شهری دیگر هستید و هر هفته قرار است چندین ساعت را در اتوبوس و مسیر رفت و آمد به خانه بگذرانید. حال اگر اهل بازی باشید و به دنبال یک دستگاه کوچک،‌جمع و جور و ۱۱ اینچی که به راحتی بتواند بازی های روز را  اجرا کند هستید تا شما را در مسیر سرگرم نگاه دارد،‌ این هیولای کوچک که هیچ شباهتی هم به لپ تاپ ها ندارد و بیشتر به یک خشت آجری حجیم میزند، بهترین انتخاب است. ۱۱ اینچی ها تنها میتوانند برای وبگردی و تایپ رضایت بخش باشند، اما وجود یک دستگاه گیم ۱۱ اینچی واقعا منحصر به فرد است.

 

*قیمت در بازار تهران: ۲.۶-۲.۹ میلیون تومان

 


HP Pavilion dv6t  

این مدل اچ پی، سخت افزار بسیار متنوعی دارد. اما سری چهار هسته ای آن (Quad Edition) سخت افزار بسیار قدرتمندتری داشته (پردازنده های Core i7 به همراه گرافیک های متنوع AMD) ولی از نظر طراحی همان dv6 معمولی است. نکته خاصی راجع به این دستگاه نیست، جز اینکه ارزانترین انتخاب است و بسته به سخت افزار موجود روی شاسی، قیمت های متنوعی نیز دارد. این دستگاه ۱۵ اینچی به افرادی پیشنهاد میشود که بودجه کمتری دارند. هنگام خرید به سخت افزار توجه داشته (خصوصا پردازنده های گرافیکی که از ۶۵۵۰ هست به بالا!) باشید.

 

*قیمت در بازار تهران: ۲-۲.۷ میلیون تومان


ارسال در تاريخ پنج شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, توسط ارمین