مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

خوب: طراحی زیبا و مستحکم، سخت افزار قدرتمند، صفحه کلید خوش دست، گرافیک قوی،عمر باتری بسیار خوب

بد: کلیک پد پاسخگویی کمی دارد، فاقد بلو ری، زاویه دید پایین صفحه نمایش

پیشنهاد: Samsung Series 7 یکی از بهترین جایگزین های ویندوزی اپل مک بوک پرو از نقطه نظر طراحی،‌ سخت افزار و عمر باتری است.

 

مشخصات دستگاه:

 

قیمت جهانی هنگام عرضه

۱۳۰۰ دلار

پردازنده ۲.۲GHz Intel Core i7-2675QM
حافظه ۸GB, 1333 MHz DDR3 RAM
هارد ۷۵۰GB 7,200rpm
چیپ ست Intel HM67
گرافیک AMD Radeon HD 6750M / Intel HD 3000
سیستم عامل Windows 7
صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
وزن ۲۴۰۰ گرم با باتری
گروه متوسط

 

بررسی

سامسونگ را اکثرا به واسطه گوشی و تلویزیون هایش میشناسند اما این تولید کننده کره ای وارد هر قسمتی از بازار صنعت دیجیتال که شده ، همیشه در صدر جدول رقابت کرده است. سامسونگ مدتی لپ تاپ هایی ارزان قیمت و نه چندان با کیفیت و البته به صورت بی سر و صدا وارد بازار میکرد اما این شرکت  تاثیرگذاری خود را در بازار لپ تاپ با اولین اولترابوک ویندوزی یعنی سری ۹ شروع کرد. پس از آن سری ۳ و اکنون سری ۷ به عنوان یک دستگاه سایز متوسط قدرتمند و خوش دست. سری ۷ سامسونگ مشخصا بین سری ۳ و سری ۹ است و از جهات بسیاری یکی از بهترین جایگزین های ویندوزی مک بوک پرو است. البته در این رقابت HP Envy 15 را نیز نباید از یاد برد.

 

 

طراحی براق و صیقل آلومینیومی در کنار قفل های مغناطیسی صفحه نمایش و لولاهایی به جای گوشه ها در وسط قرار گرفته اند،‌همگی شما را به یاد مک بوک پرو خواهند انداخت. رنگبندی براق و صیقلی سطح بیرونی دستگاه نیز بیانگر یک لپ تاپ با کیفیت و یادآور محصولات ایسوس و سونی است. البته همه جنبه های طراحی مثبت و موفق نیست،‌بلکه مشکلاتی نیز وجود دارد! از جمله آنها میتوان به انعطاف پذیری نسبی قاب صفحه نمایش و لولاها اشاره کرد که البته خیلی نگران کننده نیستند.

 

 

سامسونگ در طراحی این لپ تاپ از حداکثر فضای موجود بهترین استفاده را کرده است. صفحه کلید حداکثر فضای ممکن سطح پایینی دستگاه را پوشانیده است که البته دکمه های گرد گوش و تخت که در کنار نور زمینه آبی رنگ بسیار زیبا،‌ پاسخگویی بسیار خوبی نیز دارند! صفحه کلید علاوه بر زیبایی، طراحی بسیار مناسبی نیز داشته که تجربه لذت بخشی از تایپ را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

 

 

 

 

بر خلاف صفحه کلید، مالتی تاچ پد (کلیک ید) با وجود اندازه مناسب، نه تنها طراحی جالبی به علت قرار گیری بسیار در سمت چپ دستگاه و کم شدن فضای استراحت دست چپ نداشته، بلکه پاسخگویی آن نیز ایده آل نیست. البته شما را معطل ماوس نخواهد گذاشت اما از این لپ تاپ انتظار بیشتری داشتم!

 

 

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ با نوردهی LED و البته از نوع مات است. البته قابل ذکر است مدلی دیگر در همین سری (۷) با صفحه نمایش ۱۴ اینچی عرضه میشود که از نظر طراحی تفاوتی با این مدل نداشته و تنها کوچکتر است. رزولوشن صفحه نیز بالاتر از استاندارد و ۹۰۰*۱۶۰۰ میباشد که این یک نکته مثبت است. مات بوده صفحه نیز بسیار خوشایند است چرا که از بازتاب نورهای خارجی آزرده نخواهید شد. درخشندگی و غلظت رنگ صفحه به علت مات بودن کمی کمتر از صفحات براق است و در حد متوسط ارزیابی میشود. از طرفی زاویه دید صفحه نیز بسیار پایین و در حد خوش قیمت هایی همچون ایسر است.

 

 

بلندگوهای لپ تاپ نیز در حد متوسط است و نکته خاصی ندارد. آنچه در لپ تاپ های معمولی خواهید یافت، در بلندگوهای سری ۷ سامسونگ نیز خواهید داشت که برای تماشای فیلم و پخش موسیقی سبکه کافی است. 

در پورت ها نیز نکته خاصی وجود ندارد و همه چیز معمولی است. البته ای کاش بلو ری نیز عرضه میشد که رزولوشن بالای صفحه نمایش با آن همخوانی بسیاری دارد.

 

 

ویدیو

HMDI , VGA
صدا  Stereo speakers, headphone/microphone combo jack
دیتا  USB 3.0 2 Ports, 1 USB 2.0, SD card reader
شبکه Ethernet, 802.11n Wi-Fi, Bluetooth
درایو نوری دی وی دی رایتر

 

دو نوع پردازنده Core i5  و Core i7 (با کلاک های مختلف) روی این سیستم عرضه میشوند. رم حداکثر ۸GB و هارد نیز حداکثر تا ۱TB است. دو نوع پردازنده گرافیکی AMD Radeon HD 6750M و ضعیف تر AMD Radeon HD 6490M نیز تنها انتخاب های شما در گرافیک است. مشخص است هر دو پردازنده برای نیازهای روزمره یک کاربر سطح متوسط کافی است و حتی از پس اجرای اپلیکیشن های سنگین نیز برخواهند آمد. (البته در این صورت بهتر است Core i7 را انتخاب کنید). گرافیک AMD Radeon HD 6750M نیز برای اجرای اکثر بازیهای روز کافی است. البته بازی های خیلی سنگین باید در تنظیمات پایین و رزولوشن کمتر اجرا شوند. میتوان این لپ تاپ را برای گیمرهای بسیار مبتدی نیز مناسب دانست.

 

 

 

 

تست نتایج
۳DMark06, Native 7392
PCMark 7 2691
Lost Planet 2,1024*768,Med 64 fps
Far Cry2, Native  37 fps
Crysis,1024*768, Medium 48 fps

 

 

اما باتری! یکی از قوی ترین لپ تاپ های بازار از نظر باتری همین دستگاه است. در تست پخش ویدیو باتری این لپ تاپ تا ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه عمر داشت که از این نظر واقعا ستودنی است. در کارهای سبک تری همچون وبگردی و تایپ و مطالعه نیز عمر باتری بیشتر خواهد بود.


ارسال در تاريخ شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, توسط ارمین