مجله علمی - تفریحی
مجله علمی - تفریحی
گرداوری برترین ها در این وبلاگ

 در این مقاله قصد داریم به نکاتی که هنگام خرید تلویزیون باید به آن ها توجه کرد اشاره کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید .

 
مبلغ هزینه :

 

مهمترین نکته ای که توانایی شما را در خرید یک تلویزیون مشخص می کند ، مبلغی است که می توانید برای خرید یک تلویزیون هزینه کنید . در واقع این مسئله تمام موارد دیگر به خصوص اندازه تلویزیون را تحت شعاع قرار می دهد . تلویزیون های LCD که معمولاً با اندازه ی 32 اینچ شروع می شوند قیمتی در حدود یک میلیون تومان دارند. مدل های 37 اینچی 5/1 تا 2 میلیون تومان و 40 اینچی در حدود 5/2 میلیون تومان قیمت دارند . بنابراین حداقل بودجه شما باید 1 میلیون تومان باشد .

در کنار آن برخی هزینه های جانبی مانند خرید میز و حمل و نقل را در نظر بگیرید.

 

اندازه صفحه نمایش :

 

 سایز یا اندازه ی صفحه ی نمایش که با واحد اینچ مشخص می شود ، طول قطر تلویزیون است در حال حاضر تلویزیون های LCD از اندازه 26 اینچ تا اندازه 108 اینچ تولید شده اند و پلاسما ها هم اندازه ای میان 42 تا 150 اینچ دارد . اندازه صفحه نمایش مهمترین نکته در هنگام خرید یک تلویزیون محسوب می شود که تعیین کننده قیمت و کیفیت و بسیاری دیگر از نکات است . این ایده که بزرگترین اندازه سازگار با بودجه را بخرید ، همیشه بهترین شیوه نیست . نکته دیگری که می تواند اندازه تلویزیون شما را تعیین کند ، مکانی است که قرار است تلویزیون در آن قرار بگیرد و فاصله متوسط محل نشستن بینندگان از صفحه نمایش است .

 

نسبت تصویر :

 

 در حال حاضر تلویزیون های دیجیتالی با نسبت 16:9 که همان استاندارد HDTV ها است ساخته می شوند که فیلم های جدید و با کیفیت هم با همین نسبت تولید می شوند .

 

اما فیلم های قدیمی و تصاویری که کانال های تلویزیونی در حال حاضر پخش می کنند 4:3 است که هنگام پخش در تلویزیون های دیجیتال اندکی تصاویر کشیده می شوند .

 

وضوح :

 

در حال حاضر بیشترین وضوح در تلویزیون 1080 است که با نام FullHD شناخته می شود. البته تلویزیون های با این وضوح در اندازه های 40 اینچ و بالاتر یافت می شود . بنابراین اگر می خواهید مدل های کوچکتر از 40 اینچ بگیرید و  وضوح  برایتان اهمیت دارد باید به دنبال LCD هایی با وضوح حداقل 720p باشید .

 

کنتراست :

 

 کنتراست به عبارت ساده میزان تفاوت بین روشن ترین و تاریک ترین رنگ است که صفحه نمایش قادر به نمایش آن است . هر چه این مقدار بیشتر باشد تلویزیون توانایی نمایش سطح رنگ بیش تر و تصاویر شفاف تری دارد.

 

ورودی ها :

 

 داشتن مجموعه ورودی های کامل به شما اطمینان می دهد که هر دستگاهی را هر چند قدیمی یا جدید می توانید به تلویزیون خود متصل کنید. در حال حاضر اکثر پخش کننده ها از ورودی کامپوننت استفاده می کنند . اما دستگاه های جدید و کنسول های بازی از ورود HDMI برای انتقال اطلاعات سود می برند . بنابراین سعی کنید تلویزیونی که می خرید حداقل دو ورودی HDMI داشته باشد . اگر هم برخی اوقات می خواهید کامپیوتر خود را به تلویزیون وصل کنید داشتن ورودی DVI یا VGA به شما کمک می کند . وجود اسلات کارت های حافظه و پورت USB هم می تواند بسیار مفید باشد .

 

گارانتی : مسئله گارانتی در مورد تلویزیون ها بسیار مهم است . همیشه تلویزیون ها را از نمایندگی های معتبر و با گارانتی معتبر خریداری کنید تا بعداً پشیمان نشوید .


ارسال در تاريخ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, توسط ارمین